Możesz kupić organy dla parafii. Twoje 30 zl wpłaty to 1 km bliżej nowego instrumentu do Polski. 100 zł.  to już fragment instrumentu. Każda złotówka się liczy. konto: 30 1020 4027 0000 1302 0970 9249  lub przez serwis zrzutka (kliknij)

Jak już informowaliśmy Parafian, stanęliśmy przed trudnym zadaniem remontu organów w naszym kościele. Pierwotny instrument pneumatyczny, zbudowany w 1907 roku przez niemiecką firmę Schlag, na początku lat 70. ubiegłego wieku został przebudowany na organy elektropneumatyczne. Po 45 latach bardzo intensywnego ich używania konieczny jest remont generalny. Renomowana i sprawdzona firma Marka Cepki, budująca i remontująca organy, wyceniła prace na 230 000 zł. Pod koniec lipca firma Andreasa Ladacha wystawiła na sprzedaż instrument z ewangelickiego kościoła w Neunkirchen koło Saarbrucken, blisko granicy francuskiej. Kościół ten obecnie jest nieużywany, a niebawem ma zostać zburzony. Jego lokalizacja jest atrakcyjna dla miasta.

12 i 13 września nasi organiści Marcin Niedziałkowski i Michał Wachowiak oraz Marek Cepka, budowniczy organów, dokładnie sprawdzili ten instrument. W ich kompetentnej ocenie jest wyjątkowo wartościowy. Posiada 26 głosów, dwie klawiatury (manuały) ręczne i klawiaturę pedału. Jest to instrument mechaniczny, a więc przewyższający jakością i precyzją instrumenty pneumatyczne. Instrument jest niemal nieużywany, zachował się w bardzo dobrym stanie. Wielkością idealnie pasuje do chóru naszego kościoła. Inżynierowie specjaliści od konstrukcji potwierdzili, że instrument o takiej wadze możemy umieścić na chórze.
Wartość rzeczywista instrumentu z Niemiec wynosi 900 000 zł, ale udało się nam wytargować cenę 55 000 euro (około 237 000 zł). Pierwotna cena wynosiła 59 000 euro. Rada Ekonomiczna parafii podjęła decyzję o zakupie instrumentu z Niemiec.

W dniu podpisania umowy, 21 września, parafia ewangelicka otrzymała 30 000 euro (131 500 zł). Na remont organów zebraliśmy 105 000 zł. Brakującą kwotę 26 500 zł udało się pożyczyć od osób prywatnych. Drugą ratę 25 000 euro (ok. 107 500 zł) musimy zapłacić do marca 2018 roku. Ufam, że uda się tego dokonać wcześniej. Koszt demontażu i sprowadzenia instrumentu do Polski wynosi ok. 25 000 zł. Koszt montażu w naszym kościele to ok. 50 000 zł. Koszt całej inwestycji opiewa na sumę 314 000 zł. Pojawiła się szansa odsprzedania naszego starego instrumentu za kwotę 60 000 zł. Sumując, będziemy mieli niemal nowy instrument za 254 000 zł (przypomnijmy – remont starego wyniósłby 230 000 zł).
W poniedziałek 2 października pracownicy z firmy Marka Cepki pojechali do Neunkirchen. Rozbiórkę naszych starych organów rozpoczniemy najprawdopodobniej w lutym. Montaż nowego instrumentu rozpocznie się po Wielkanocy i potrwa około 3 miesięcy. Firma Marka Cepki ma także inne zlecenia – między innymi buduje nowe organy do bazyliki na Świętj Górze.

Codziennie na kolanach modlę się do św. Józefa, polecając mu sprawę nowych organów. Doświadczyłem jego nadzwyczajnej pomocy. Wyrażam wielką wdzięczność Parafianom za zrozumienie i wsparcie. Dziękuję za wszystkie dotychczas złożone ofiary. Proszę o hojność na miarę możliwości każdej i każdego z Was. Ofiary na organy zbieramy w czasie Mszy Świętych w każdą drugą niedzielę miesiąca. Na ten cel zostaną przekazane także ofiary kolędowe. Istnieje też możliwość wpłaty na specjalne konto:

30 1020 4027 0000 1302 0970 9249
– można odliczyć tę kwotę od podatku.

Można też wpłacić prostym kliknięciem na stronie zrzutka.pl

Bóg zapłać wszystkim, którzy materialnie wspierają naszą parafię!

Ksiądz Proboszcz

Instrument o wyjątkowym, pięknym brzmieniu, w idealnym stanie

Kościół pw. Maryi Królowej na Wildzie jest dla mnie szczególnym miejscem. Od urodzenia mieszkałem na Wildzie, chodziłem do tego kościoła, byłem zaangażowany w duszpasterstwo młodzieży, a w 1989 roku rozpocząłem pracę jako organista. Przejmowałem „pałeczkę” po panu Kazimierzu Antkowiaku, wieloletnim organiście wildeckim, który też dużo opowiadał mi zarówno o obecnych, jak i pierwszych organach firmy Schlag. Obecny instrument został zbudowany w latach 1972-1974 przez istniejącą od 1950 roku firmę p. Cepki z Popowa k. Wronek, w okresie, kiedy w Polsce były poważne problemy z zakupem jakichkolwiek materiałów, także tych do budowy organów. Powstał wówczas imponujący instrument, nieco za duży jak na naszą niewielką świątynię, w dodatku o nośnej akustyce, z dużym pogłosem. Mimo remontu w roku 2001 nasze organy miały coraz więcej usterek, aż wreszcie okazało się, że wymagają one albo gruntownej przebudowy ze względu na stan techniczny wiatrownic, elektromagnesów, miecha, styków w kontuarze, albo trzeba będzie zbudować (zakupić) nowy instrument. Nasza parafia, dzięki ks. Proboszczowi i jego wyjątkowej wrażliwości muzycznej i znajomości muzyki, rozbrzmiewa utworami literatury organowej, wokalnej i wokalno-instrumentalnej i jest to jedena z jej cech rozpoznawczych na mapie archidiecezji. Zasługuje ona na dobry instrument mechaniczny, godny rozbrzmiewających w niej na chwałę Bożą dzieł literatury muzycznej. Niestety, koszt budowy nowego instrumentu przerastał nasze możliwości finansowe – można było to rozpatrywać tylko w kategorii cudu.
Braliśmy pod uwagę sprowadzenie instrumentu używanego z zagranicy, ale musiałaby to być naprawdę wyjątkowa okazja i wyjątkowe organy. Wymagało to też gruntownego sprawdzenia takiego instrumentu, także pod względem adaptacji do naszej świątyni. Michał Wachowiak stale przeglądał pojawiające się oferty. Wreszcie w czasie wakacji otrzymaliśmy informację o instrumencie, który być może jest godzien uwagi. Zaryzykowaliśmy i udałem się wraz z Michałem oraz z Markiem Cepką, organmistrzem, w podróż do niemieckiego miasteczka Neunkirchen w landzie Saar, pod granicą francuską, aby obejrzeć ciekawy instrument wystawiony na sprzedaż przez parafię protestancką z powodu konieczności likwidacji świątyni.
Spodziewaliśmy się solidnego instrumentu, być może godnego uwagi, i wszyscy mieliśmy przeczucie, że ta daleka podróż nie pójdzie na marne. Rzeczywiście, okazało się, że organy firmy Schuke, 26-głosowe, II-manuałowe, które zobaczyliśmy, ale przede wszystkim usłyszeliśmy, są instrumentem wyjątkowym, o pięknym brzmieniu, w idealnym stanie. Po dwóch godzinach wręcz nie mogliśmy się od niego oderwać, kolejne głosy czarowały nas niezwykłym, czystym, jasnym brzmieniem i szlachetną barwą. Marzyliśmy dokładnie o takim instrumencie. Organy tej wielkości były w naszym kościele od 1907 roku. Po wstępnych negocjacjach i potwierdzeniu chęci zakupu pełni zapału udaliśmy się w podróż powrotną. Ufam, że cała operacja, dzięki łasce Bożej, przebiegnie pomyślnie i w przyszłym roku będziemy radować się jednym z najlepszych instrumentów w naszym mieście.
Marcin Niedziałkowski
organista naszego kościoła

Te organy idealnie pasują do naszego kościoła

W tym roku mija 10 lat, odkąd jestem organistą parafii pw. Maryi Królowej, choć kontakt artystyczny z tutejszym kościołem mam od czasów studiów w poznańskiej akademii muzycznej, którą ukończyłem w 1995 roku.
Chciałbym podzielić się krótką refleksją na temat organów renomowanej niemieckiej firmy Schuke, które zastąpią obecny, już bardzo wysłużony instrument. Razem z organistą Marcinem Niedziałkowskim i budowniczym organów we wtorek 12 września oglądaliśmy organy wystawione na sprzedaż. Są w 100% sprawne, nastrojone i pięknie intonowane. Wielkością idealnie pasują do naszej świątyni. Cechuje je ponadto staranność i mistrzostwo wykonania, wysoka jakość użytych materiałów, trwałość konstrukcji, optymalna dyspozycja (zestaw) głosów zarówno do gry liturgicznej, jak i koncertowej. To wszystko przekłada się na przepiękne brzmienie. Już teraz cieszę się na koncerty muzyki organowej w naszym kościele – tak te krótkie, po każdej Mszy Świętej, jak i te dłuższe. Zakup takiego instrumentu w polskich realiach jest wielką okazją, zwłaszcza że gmina ewangelicka sprzedała go za ok. 30% wartości. Mam nadzieję i modlę się o to, by ks. Proboszcz i parafianie udźwignęli trud tej inwestycji, bym w przyszłym roku mógł jeszcze piękniej swą grą służyć na chwałę Bożą.
Michał Wachowiak
organista naszego kościoła

Budujemy organy

Firma organmistrzowska Marek Cepka stanowi kontynuację ponadpięćdziesięcioletniej rodzinnej tradycji. Od dwóch pokoleń zajmujemy się budową, renowacją i rekonstrukcją organów kościelnych na terenie całego kraju i poza jego granicami. Nasz zakład posiada niezbędne uprawnienia pozwalające wykonywanie prac przy zabytkowych organach. Zbudowane w ostatnich latach nowe instrumenty, a także ukończone liczne remonty na terenie kraju i za granicą, świadczą o ciągłym rozwoju i rzetelności naszej firmy. Obecnie budujemy 25-głosowe organy dla bazyliki na Świętej Górze w Gostyniu.
12 i 13 września, z organistami Marcinem Niedziałkowskim i Michałem Wachowiakiem, byłem w Neunkirchen w Niemczech. Oglądaliśmy organy wystawione na sprzedaż. Jest to instrument wysokiej klasy, niemal nieużywany. Budowa takiego instrumentu w Polsce kosztowałaby 900 000 zł.
Parafia pw. Maryi Królowej, dokonując zakupu tych organów, podejmuje bardzo dobrą decyzję. Wstępna wycena remontu istniejących organów w kościele przy Rynku Wildeckim opiewa na kwotę 230 000 zł.
Nie ma w Polsce zbyt wielu firm budujących organy. Pracę montażu nowych organów podejmiemy na wiosnę lub latem przyszłego roku. Nie powinno się wykonywać takich prac w okresie zimowym i wczesnowiosennym.
Cieszę się, że w Waszym kościele stanie bardzo dobry instrument z preferowaną obecnie w budownictwie organowym trakturą mechaniczną. Mechanizm instrumentu takiej konstrukcji czyni go bardziej niezawodnym i wyzwala z niego lepsze walory brzmieniowe, gdyż grający ma bezpośredni wpływ na artykulację dźwięku.
Marek Cepka

• Msze Święte
  • KONTAKT
  • Spowiedź

Msze święte i nabożeństwa

w niedziele i święta:
8.00 9.30 11.00 12.15 17.00 18:30 21:00
11.00 Msza Św. rodzinna
16.30 Nieszpory (w roku szkolnym)
16.00 Gorzkie żale (Wielki Post)
17.00: Msza św. trydencka
18.30: Msza św. dla młodzieży.
Msze św. w tygodniu:

Parafia Maryi Królowej w Poznaniu

Biuro parafialne CZYNNE:
pon.-pt. godz. 9.00-11.00
godz. 16.00 - 18.00 (dyżur księdza)
w lipcu tylko od 16.00 - 18.00

każdej Mszy świętej i od 11.30
czwartek 17.00-18.00
soboty - od godz. 17.00- 18.00
i po wcześniejszym umówieniu.
Jak się dobrze przygotować do spowiedzi?
Jak zrobić dobry rachunek sumienia?